sobota, 20 lipca 2013

Przepis na...Sernik z jagodami

Lubicie jagody? bo ja bardzo. Zawsze jak patrzę na swój język i usta po ich zjedzeniu, pojawia mi się uśmiech na buzi. Pamiętam jak kiedyś na plaży słyszałam od pana, który sprzedawał różne słodkości tekst "jedna babka zaniemogła jagodzianka jej pomogła" - wnioskuję, że jagody mają ogromne właściwości lecznicze :D a z innych reklamowych okrzyków "jeden pączek, drugi pączek i już skaczesz jak zajączek" - w końcu dobre hasło to podstawa! Ja polecam przepis na sernik z jagodami i galaretką.
Poniżej szczegóły.
P.S. Właśnie farbuję bluzkę w stylu ombre - mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem - efekty już wkrótce na blogu.


Przepis na sernik z jagodami

Składniki na dolną warstwę:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru (jeśli wolicie bardziej słodkie dodajcie po prostu więcej cukru)
  • Łyżka kefiru
  • 1/2  łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 żółtka
  • 100 g. margaryny lub masła
  • 2 łyżki kakao
Masa serowa:
  • 1 kg sera - najlepiej tego w wiadereczku
  • 5 żółtek
  • 2 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 budynie śmietankowe
  • 2 łyżki masła
 Dodatkowo:
  • 2 szklanki jagód - oczywiście można dodać więcej
  • 2 galaretki o smaku owoców leśnych
 Przygotowanie:
  1. Mąkę mieszamy z cukrem, kakao i proszkiem do pieczenia.
  2. Dodajemy margarynę (dla ułatwienia możemy pokroić ją w mniejsze kostki), żółtka i kefir. Zagniatamy. 
  3. Gdy ciasto będzie wyrobione przekładamy je do woreczka foliowego i wkładamy do lodówki, np. na 40 min.
  4. Za pomocą miksera łączymy wszystkie składki masy serowej. 
  5. Wyciągamy ciasto z lodówki i wykładamy nim spód foremki. Grubość spodu zależy od waszych upodobań :)
  6. Wylewamy masę serową i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 100 stopni. Następnie podkręcamy temperaturę do 170 stopni i pieczemy około 60 minut. 
  7. Po upieczeniu nie wyciągamy ciasta od razu z pieca, leciutko otwieramy drzwi i czekamy aż przestygnie. 
  8. Gdy ciasto będzie zimne, rozrabiamy galaretki - w nieco mniejszej ilości wody niż na opakowaniu. Umyte jagody przekładamy na sernik zaraz przed zalaniem galaretką. Galaretkę wylewamy na ciasto w chwili kiedy będzie już delikatnie stężała. Wkładamy do lodówki. Gotowe!
Smacznego :)

weheartit.com
Pozdrawiam M.

15 komentarzy:

  1. Ale mi narobiłaś smaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaaaa pycha uwielbiam!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniami :) Ślinka leci :)
    Pozdrawiam ☼

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznosci, tym bardziej , ze jagody uwielbiam:)
    Milego dnia

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie :) ja również uwielbiam jagody, a zwłaszcza pierogi z jagodami, na Twój sernik niedługo się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jagody wprost uwielbiam :) Sernik wygląda obłędnie! Farbowanie? Już jestem ciekawa efektów!

    Pozdrawiam, El clavel

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Ja dziś piekłam drożdżówki z jagodami.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jagody wielbię :)) Chociaż aktualnie czeka na mnie kilka kilo wiśni i czerwonych porzeczek przed chwilą zebranych w ogrodzie :)) Będę robić pierwsze w życiu "weki" ;))

    No i ciekawa jestem jak Ci włoski wyjdą :)

    Buziaki
    xo xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie czerwone porzeczki jeszcze na krzaku ;)
      a ombre będzie bluzka :)

      Usuń
  9. Ale musi być cudnie pyszny z chęcią wypróbuję czekam na bluzkę.Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  10. O jaki pyszny, uwielbiam jagody !!! Jestem ciekawa efektów ombre :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jagody uwielbiam <3
    czekam na efekty bluzki ombre, może pokażesz jak zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. You got me from the first photo!!! Yummy and it's right after dinner... I need some sweet to eat now! I go looking for some sweets in the kitchen!!! Ehehehehhe!!
    xoxo

    http://pinkvanillalifeen.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności ! Nawet sernik w Twoim wydaniu wygląda znakomicie, nie mówię już jak dobrze musi smakować ;))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)