środa, 2 września 2015

DIY - przepis na...papierowe muffiny

Jak widać na wyżej załączonym zdjęciu, tematem dzisiejszego wpisu są papierowe babeczki. Świetnie nadają się do wypełnienia wnętrza eksplodujących pudełek lub jako alternatywa dla zwykłych kartek urodzinowych. Do babeczek można wbić wykałaczki z małymi etykietami lub ozdobić je w ulubionym stylu. Pomysł pojawił się spontanicznie jakiś czas temu (w sumie to potrzebowałam takiej babeczki właśnie do eksplodującego pudełka na urodzinowy prezent), nieco więcej energii poświęciłam na główkowanie nad koncepcją wykonania i myślę, że całość jest prosta do opanowania :)



Jak zrobić babeczki z papieru
 
 
Potrzebne rzeczy:

  • papierowe kubki 
  • bibuła gładka
  • klej Magic
  • koraliki oraz inne elementy dekoracyjne
  • papierowy ręcznik, nożyczki, ołówek
Krok 1:




Obcinamy kubek do wysokości około 4 cm.

Krok 2:



Z bibuły wycinamy paski, a następnie przyklejamy je "na zakładkę" przy pomocy kleju Magic (najlepiej w sztyfcie). Ja przykleiłam dwie warstwy pasków.

Krok 3:




Z papierowego ręcznika formujemy kulę, którą dodatkowo pokrywamy bibułą. Przed przyklejeniem do podstawy najlepiej sprawdzić jak to będzie wyglądało i ewentualnie dopasować, poprawić naszą kulę.
Tutaj wykorzystałam klej w pistolecie, na gorąco.

Krok 4:





Po raz kolejny wycinamy z bibuły paski, tym razem nieco dłuższe. Każdy z pasków składamy w kwadrat. Odrysowujemy kształt koła i wycinamy. Tym sposobem szybko uzyskamy kilka kółeczek naraz.
Przyklejamy kółka do babeczki. Ja użyłam trzech odcieni bibuły.

Krok 5:


Ostatnim krokiem jest ozdobienie babeczki. Technika jest dowolna, według gustu i potrzeb :) Ja miałam pod ręką koraliki, papierowe różyczki i świeczki. Do przyklejania koralików polecam klej Magic w tubce.
Gotowe!







Pozdrawiam M.

14 komentarzy:

  1. Sa sliczne!

    patyskaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny patent! i moja ulubiona bibułka :) Fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Genialne. Zrobię takie, wydaje się świetnym pomysłem na urodziny i tego typu wydarzenia :D
    Dziękuję za inspirację :3

    miłego dnia! thousand-miles-to-heaven

    OdpowiedzUsuń
  4. super pomysł I nie tyje się od nich ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! Wygląda bardzo efektownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł bardzo fajny :) Dziękuję za inspiracje :)
    Zapraszam do siebie na kolejny szyciowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale urocze!
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne! Spróbuję stworzyć coś podobnego, ale w formie pudełka :>

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają całkiem apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie bym taką zjadła :). Mam ostatnio słabość do muffinek i babeczek :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pomysłowe i słodkie *.* Z pewnością spróbuję zrobić kiedy będę miała trochę czasu :)
    Kotekso

    OdpowiedzUsuń
  12. moja siostra uwielbia robić takie cuda z papieru:) ja zdolności z tą materią nie mam więc jej przekażę pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)